Situps

Jag var och tränade igår, och gud vilken träningsvärk jag har i magen! Var på ett pass där man inte använder några vikter och det behövs faktiskt egentligen inte. Det första ni kommer och tänka på är väl ja , situps? och ja situps är jätte bra magträning, det gäller bara att man gör dom rätt så man inte får ont och sliter i ryggen eller nacke.
 
Tänk på att hela ryggen ska nudda marken , hela svanken det vill säga. (När man trycker ner svanken känner man hur magen spänner sig) om du drar upp knäna och har fötterna så nära rumpan som möjligt (utan att det blir nån anständig) så åker svanken ner automatiskt.  Slappna av i naken och känn att det är magen som jobbar och inte nacken. Låt armarna vila på bröstet så de inte hjälper till att dra upp dig. Ett sista viktigt tips är att vara ordentligt uppvärmd.
 
 
Jag älska att ha så som hon på bilden har, alltså att ha benen upp i luften, det tar extra mycket och man känner fortare smärtan i magen.Kom ihåg att det är när det gör ont som man ska fortsätta. Ett citat jag brukar tänka när jag är på gymmet är "Jag slutar inte när jag är trött, jag slutar när jag klar".
 
Do not ever give up.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0